Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, “Geçen yıl Airfryer’ın yükselişi dikkat çekmişti. Bu yıl ise kahve makineleri ve ev tipi espresso makineleri kendini gösteriyor. Bu ürünlerde ciro anlamında da hızlı bir artış gözlemliyoruz. ‘Tüketici kahve alışkanlığını eve taşımaya başladı’ diyebiliriz” ifadelerini kullandı.
Bir grup gazeteci ile bir araya gelen Özgün, Ramazan ayının e-ticarette ciddi bir ivme yarattığını söyledi. Bu etkiyi şubat ayının başında görmeye başladıklarını söyleyen Özgün, “Ramazan’da site trafiğimiz 20:00’den sonra artmaya başlıyor. Sahur’da, Ramazan öncesi döneme göre site trafiği 3 katına çıkıyor. Un, şeker ve baklagiller en fazla talep gören ürünlerin başında geliyor. Küçük ev aletleri ise en hızlı büyüyen kategori. Onu züccaciye takip ediyor. Küçük ev aletleri kategorisi yüzde 55 temel tüketim siparişleri yüzde 40, giyim siparişleri yüzde40, gıda ve içecek kategorisi yüzde 35, sağlık ve güzellik kategorisinde yüzde 25 artış yaşandı” diye konuştu.
1.5 TRİLYON LİRA BÜYÜKLÜK
2022’de Türkiye’de e-ticaretin hacminin 800 milyar lira olduğunu ve 2023’ün tamamında 1.5 trilyon liralık bir işlem hacmi oluşmasını beklediklerini ifade eden Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, “Altyapı ve teknoloji yatırımlarının aralıksız sürdürüyoruz. Finansal hizmet verdiğimiz HepsiPay ciddi talep görüyor. HepsiPay, bankalarla tam entegre, kredi veren, kredi kartına ihtiyaç duymadan hizmet veren bir platform ve 14 milyon müşterisi var” dedi.
PREMİUMDA 2.4 MİLYON ÜYE
Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli ise sadakat programı Hepsiburada Premium’un 2.4 milyon üyeye ulaştığını söyledi. Dereli, şöyle devam etti: “Hepsiburada Premium Kart’ı hayata geçirdik. 3 hafta gibi kısa bir sürede 75 bin’e yakın kişi kart sahibi oldu. Bu kartın peşin fiyatına 3 ay ertele, 6 taksitle öde, 1000 TL hediye, her alışverişten yüzde 5 kazan, Yemeksepeti’nde yüzde 10 kazan gibi avantajları var.”